COORDONATORII ACTIVITĂȚII:
- ȚOPA GABRIELA EMILIA,
PROFESOR, tel: ……. e-mail: topa_gabriela@yahoo.com
- 2. LAZĂR CRISTINA ,
PROFESOR, tel:……., e-mail: cristina_lazar150@yahoo.com
FIȘĂ DE ACTIVITATE – ȘCOALA ALTFEL
- Titlul activității: ȘCOALA ÎN CENTRUL UNIVERSULUI
- Domeniul educativ în care se încadrează: artistic
- Scopul activității:
-promovarea imaginii școlii
- Obiective educaționale ale activității:
– stimularea colaborării și a muncii în echipă
– creșterea sentimentului de mândrie că sunt elevi ai acestei școli
– dezvoltarea creativității
– dezvoltarea abilităților practice
- Elevii participanți: 7 + 22 elevi de clasa a 7-a
- Durata și locul desfășurării activității: 5 zile, de la 8.30 – 16 , curtea școlii
- Descrierea activității:
Ideea activității este a unui grup de elevi de clasa a 7-a care au dorit să își marcheze prezența într-un univers simbolic al sistemului nostru solar, cu ajutorul unei picturi murale. Pictura este amplasată în preajma intrării principale, foarte vizibilă oricărui trecător, nici prea mică și nici prea dominantă prin dimensiune, aproximativ 2,5m lungime pe 2,5m latime. Imaginea creată de copii îmbină o imagine a sistemului solar cu imaginea simbolică – sigla – școlii lor, Școala 150. Metoda folosită este tehnica al secco, imbunatatita cu cele mai noi materiale de pictură. Sarcinile de lucru au fost echilibrate, stimulate de dorința de a lăsa o lucrare monumentală generațiilor viitoare cu un mesaj valabil atât foștilor elevi cât și viitorilor elevi ai școlii, cel de apartenență la această Scoala. Interdisciplinaritatea rezultă din asocierea imaginilor, cea științifică și cea grafică, imbinarea creativă a noțiunilor învățate la educație plastică și folosirea materialelor , noțiuni de educație tehnologică. Parteneriatul care a facut posibil acest proiect, elev – părinte – profesor poate fi echivalat prin verbele ce îl animă a vrea – a sponsoriza – a coordona.
- Rezultatele activității: Arta murală în secolul XXI și-a diversificat mesajele prin amplasarea sa în comunități diverse din punct de vedere social. Ea reflectă mesaje diverse transmise atat locuitorilor cât și celor aflați în tranzit dintr-un spațiu în altul, de la o generație la alta. Mesajul transmis este locul bine definit al școlii în acest vast univers. Nu contează cât de mari sau mici suntem fiecare avem un loc important în univers. Premizele reușitei s-au datorat unei foarte bune colaborări cu părinții și lucrului în echipă. Elevii au înțeles importanța acțiunii fiecărui elev din echipă, reușind o colaborare armonioasă și eficace.
Pictura a fost apreciată atât de elevii școlii care au așteptat cu interes finalizarea desenului, cât și de profesori și mai ales de părinții care au sponsorizat lucrarea și au apreciat sentimentul de încredere în forțele proprii pe care l-au avut copiii la terminarea picturii.
- Aceasta pictură murală realizată la intrarea principală în școală reprezintă începutul unui proiect mai amplu de înfrumusețare a școlii, la care să participe și mai mulți elevi și prin care să înlocuim grafitti cu idei inovatoare si creative realizate de elevi. Părinții doresc continuarea proiectului și implicarea elevilor în astfel de acțiuni în care să renunțe la jocurile video în favoarea lucrului în echipă motivant și responsabil în același timp. Cu ajutorul Asociației de părinți și al Primăriei putem pune în valoarea talentul și dăruirea elevilor și prin astfel de acțiuni să le dezvoltam abilitati practice, responsabilitate socială, stimulăm creativitatea și încredere în forțele proprii și nu în ultimul rând sentimentul de mândrie ca sunt elevii Școlii 150.
- Motivația propunerii activității ca fiind cea mai buna.
Increderea acordată copiilor i-a motivat să fie atenți și responsabili. Școala a devenit un loc în care copiii și-au pus in valoare talentul și dăruirea. Pictura oferă culoare școlii. Este o idee originală, realizată în premieră de elevi de gimnaziu ,este motivantă și un exemplu pentru toate celelalte școli. Este o premieră, fiind realizată nu de o școala de profil ci de o Școala gimnazială. Dacă noi putem înseamna că se poate și în altă parte. Inlocuiește grafitti cu un desen cu mesaj. Copiii vor fi mult mai atenți să protejeze peretele școlii pentru că vor proteja de fapt munca lor. Reprezintă un motiv de mândrie. Școala devine unică prin această pictură murală. Pictura murală i-a unit pe cei care au participat efectiv la realizarea ei dar și pe ceilalti elevi ai școlii. Iată ce spune o eleva de clasa a 7-a: „Nu poți să rămâi indiferent la acel colț de perete, desenat de elevii din clasa a 7-a B, unde aceștia au pus strop de suflet, multă muncă, care demonstrează talentul lor și care aduce un plus școlii, tocmai prin ineditul lui. Premiera unei astfel de inițiative în școala noastră și dăruirea celor care au realizat acest mic univers, impun conservarea acesteia si răsplata celor care s-au implicat.”
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]